Wydziały - Wydział Ewidencji Działalności Gospodarczej
Wydział Ewidencji Działalności Gospodarczej

 

lokalizacja: Plac Ratuszowy 6 - I piętro - pokoje 116-118 
godz. pracy: godziny pracy Urzędu Miejskiego 
telefon: 4971 643, 4971 644
fax: brak  
e-mail: dz_gos@um.bielsko.pl 
strona www:  

 

ZAKRES ZADAŃ:

1. Rejestr działalności gospodarczej:

• przekształcanie wniosków papierowych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej, na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie ich do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,

• udzielanie informacji o przedsiębiorcach wpisanych w gminnej ewidencji działalności gospodarczej (o wpisach dokonanych przed 1 lipca 2011r.).

2. Sprzedaż alkoholu:

• badanie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z wymogami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz uchwał Rady Miejskiej,

• wydawanie zezwoleń na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych,

• wydawanie decyzji odmawiających wydania, cofających i wygaszających zezwolenia,

• naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

• przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia limitu oraz usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych,

• prowadzenie kontroli przedsiębiorców w zakresie posiadanych zezwoleń.

3. Transport drogowy (w tym taxi):

• wydawanie licencji, zezwoleń, zaświadczeń w trybie ustawy o transporcie drogowym,

• przygotowywanie decyzji w sprawie odmowy udzielenia, cofnięcia, zmiany wydanych dokumentów dot. transportu drogowego,

• przygotowywanie projektów uchwał w sprawie oznakowania taksówek, określenia granic taryfowych i przepisów porządkowych,

• prowadzenie kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy w zakresie zgodności z przepisami ustawy.

4. Rejestr żłobków i klubów dziecięcych:

• prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych,

• wydawanie zaświadczeń o dokonanych wpisach.

5. Handel okrężny:

• wyznaczanie w uzgodnieniu z Państwowym Terenowym Inspektorem Sanitarnym miejsc do prowadzenia handlu okrężnego artykułami spożywczymi,

• przygotowanie projektów aktów prawa miejscowego w sprawie wyznaczania miejsc do prowadzenia handlu okrężnego artykułami spożywczymi.

6. Przygotowanie projektów uchwał w sprawie opinii rady gminy o lokalizacji ośrodków gier.

 

ZESPOŁY/STANOWISKA:
 
  pokój telefon fax e-mail

Naczelnik wydziału:         
  Sabina Dutka-Behrendt  116  4971-643     
Stanowisko ds.CEIDG 118  4971-644     
Stanowisko ds.CEIDG 117  4971-643     
Stanowisko ds.realizacji ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. 117  4971-643     
Stanowisko ds.realizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  117  4971-643     
Stanowisko ds.realizacji ustawy o transporcie drogowym  118  4971-644     
Zgłoś błąd
Pdf
Drukuj
Powrót
Opcje zaawansowane
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Akceptuje powyższe warunki